A sok sok szállodalátogatásban hamar elfárad az ember…ezért elmentünk két kirándulásra is, hogy bemutassuk, milyen élményeket kínálnak még a szigetek.

Reef Safari excursion

Útunk a Marina Chaternél kezdődött, ahol egy gyönyörű, óriási katamarán várt ránk.

Angol és francia nyelvű idegenvezető üdvözölt bennünket, majd útra keltünk. Fél óra hajózás után szálltunk át egy üvegfenekű hajóra, amellyel a Marina Park víz alatti életét vehettük szemügyre. Tarkabarka színekben pompázó halak, korallok, rákok közt vezetett az útunk, akik kíváncsian úsztak az ablakunk elé.

Közel 20 perces víz alatti kaland után visszaszálltunk a katamaránunkra, majd egy valószínűtlenül világoskék öbölben snorker felszerelést ragadtunk. Hihetetlen élmény közelről, személyesen megszemlélni az óceán élővilágát. Ha elfáradtunk, visszamásztunk a hajóra, majd újra folytattuk a búvárkodást.
Ezt követően megebédeltünk, mialatt a kapitány gitározott nekünk, ezzel is megspékelve a hangulatot. Majd motorcsónakkal kivittek bennünket a Moyanne szigetre. Ez az a sziget, ahol szabadon élnek az óriásteknősök. A szigetet körbejárva megcsodáltunk a fehér homokos strandokat, a világoskék öblöket, és udvariasan elengedtük az útunkat keresztező óriásteknősöket.

Nagyjából 3 órás szabadprogram után tértünk vissza a hajóra, ahol a helyi koktélokat szolgáltak fel (érdemes megkóstolni a Takamaka márkájú helyi rumot). Fáradtad, de élményekkel telítve tértünk vissza Victoria kikötőjébe.

La Digue sziget

A sziget Praslintól mindössze 15 perc hajóútra van, Mahe-tól pedig 1 órányira. Igény esetén helikopterrel is megközelíthető. Mi a hajót választottuk.

A sziget a Seychelles szigetek 3. legnagyobb szigete, kb 5 km hosszú és 3 km széles. A mérete folytán nincsenek nagy távolságok, az itt lakó mintegy 2800 lakósnak nem nagyon indokolt a gépkocsi használata. Bár van a szigeten autó, a lakosság nagy része kerékpárral közlekedik; így tettünk mi is.

Bringára pattantunk, és nagyjából 10 perc tekerés után, máris megérkeztünk a helyi múzeumhoz, ahol bemutatták a sziget két fő korábbi mezőgazdasági ágazatát: a vanília termesztését és a kopra előállítását (a kopra a kókuszdió szárított húsa).

A nagyjából 15 perces bámészkodás után továbbtekerünk és megérkeztünk a sziget napjainkban legjelentősebb látnivalójához a Anse Source d’Argent parthoz. Hihetetlen látvány tárult a szemünk elé, mintha valaki óriási kavicsokat dobott volna a homokos tengerpartra, az ember szinte eltörpült a gigantikus méretű kőhegyek mellett. Ez a tengerpart a világ egyik legtöbbet fotózott tengerpartja, a Bounty reklámok jelentős része is itt készült.

A helyi árusnál elfogyasztottunk egy finom gyümölcskoktélt (Don’t panic, everything is organic 🙂

Pár óra pihenés,fürdés utána újra bringára ültünk nagyjából fél óra alatt körbetekertük a szigetet, megnézve a többi, nem kevésbé ámulatba ejtő strandot is.

A bringát a kikötőnél leadva, újra hajóra szálltunk.

1. rész: https://blog.travelgoo.hu/seychelles-mosoly-es-beke-szigete-1-resz/
  2. rész: https://blog.travelgoo.hu/seychelles-mosoly-es-beke-szigete-2-resz/

Szeretnél egy szuper ajánlatot kapni a Seychelle szigetekre?